Monday 13 May 2013

tak cukup tido ;-)

petang tadi di klinik UIA;

Dr. : ermmm biasa laaa time minggu exam ni...
saya: eh?!... saya tak dak exam Dr.

Dr. : Habes tu... kalo awak tak exam, awak buat apa kat sini (UIA)?... bukan ke semua orang nak exam?...
saya: saya dah habes subjek dah, sekarang ni tengah menulis... 

Dr. : oh! macam tu... ermmm ni awak tak cukup rehat ni... adik sehari berapa jam adik tido?...
saya: eh?!! errmmmm.....

Dr. : Tak cukup tido ni, bagi orang dewasa sekurang2nya 6 jam sehari kena tido termasuk dengan tido siang....
saya: oh??!!.... (tak cukup tido???....... ermmm mungkin tido tak berkualiti kot yang lebeh sesuai...hadoyai)....

----------------
tetiba teringat masa saya degree dulu, masa tu kalo tak silap saya di tahun 2... di bulan puasa dan dekat nak raya... saya demam..... 2 hari sebelum raya, saya di bawa oleh seorang kakak yang baek, kak Odah Kally ke klinik di temani oleh 2 orang abang [tak ingat nama daaa... biyane oppa!!  ] dan berjumpa dengan Dr + check suhu badan dan seumpama dengannya.... last2 Dr. bagi conclusion...ermmm adik ni tak cukup makan.... [ketika itu, saya yang blur + fenin lalat pun macam tak percaya dengan apa yang Dr cakap...] apatah lagi kakak dan 2 orang abang yang teman saya gelak yang tersangat... dan balik laa ke rumah... hahahahaha semua kakak2 kat rumah gelakkan saya sebab makan tak cukup... sepanjang bulan puasa kalo tak silap, kami belanja hampir rp1 juta lebih tuk beli makanan time berbuka + sahur tuk 10 orang ahli bait...

nostalgia masa lalu.... i miss uoll ahli bait KOmpleks Ruzi n my senior PKPMI-CA... بارك الله في حياتكم
-------
time degree tak cukup makan
sekarang tak cukup tido + rehat???... errrmmmmm 

malam ni kena tido awal laa

No comments:

Post a Comment