Tuesday 18 June 2013

speechless

6 tahun yang lalu, seorang kawan saya dapat tawaran keja di Dubai... saya bagi galakkan kepadanya untuk buat preparation untuk ke sana, tapi dia hanya diam dan buat endah tak endah... tapi selalu mengulangi "memberi tahu" kepada saya tentang tawaran itu...

sebulan setelah itu, bersembang dengan Prof. Dr.... dan saya bagitau Dr. tentang halnya... Dr. minta dia pergi dan siap bagitau nanti kalo ada rezeki boleh saya pergi ziarah awak di sana & boleh bershopping... Dr. ada saudara di sana....

kawan: kenapa Dr. dan Faezah sangat excited?... saya biasa saja...
Dr. : kamu tak mahu pergi ke?... pergi laaa
saya: setuju dengan Dr... dan itu yang saya suruh dia buat.... 

kawan: Dr., Dubai tu bukan ke India?...
saya & Dr.: ???????? India??!!!!...[speechless]... saya & Dr. saling berpadangan dan lidah kelu buat seketika....
saya: Dr.???.... Dubai bukan India laaaa....
kawan: ye ke? selama ni saya ingat Dubai tu kat India, sebab tu saya tak teruja dan tak mau pergi...
[sabar je laaa....]
kawan: [nada sedih]... kena lapor diri seminggu yang lalu.... tapi saya tak buat apa2 pun, sebab saya ingat Dubai di India... dan Family saya pun tak tahu tentang hal ini... kalo tahu....[sedih]...

saya: takpa2 insha Allah ada rezeki yang lebih baik lagi..;-)

------------------------------
moralnya; tak salah kalo kita bertanya apa yang kita tak tahu... biarlah orang kata soalan yang kita tanya ni macam soalan yang bodoh... yang penting kita tak tersalah atau sesat ;-)

chai yok!!! ;-)

No comments:

Post a Comment