Wednesday 6 November 2013

minggu lepas, balik ke negeri asal saya...

untuk sama-sama bagi sokongan + pegang sepandok... hehehehe

berkumpul + berjumpa dengan kenalan baru yang ramai... yang dah lama kenal + dah lama tak jumpa, bertambah mengeratkan lagi ukhuwah fillah...

berta'aruf dengan kenalan yang baru...

oohh ooh ohh... kenapa saya masih dipanggil "ADIK"???...

dalam hal ini siapa yang adik dan siapa yang kakak??....

------------------
1st time saya diperkenalkan dengan "kakak-kakak" ini oleh Allahyarhamhumah.. ini kakak ****, ini kakak *****..... sebenarnya saya kena panggil mereka dengan panggilan makcik, aunt dan seangkatan dengannya... tetapi kebiasaan yang sudah agak kekok + selalu tersasul untuk panggil mereka dengan panggilan "makcik", dan mereka pon membahasakan diri mereka dengan panggilan "kakak"... hehehe... pabila bercampur dengan orang yang lebih muda dari saya... ya kekadang mereka membahasakan diri mereka sebagai "ummi" dengan saya...

ok...

ummi pun ummi laaaa.....

cuba juga untuk ubah panggilan terhadap mereka...

selalu tersalah jer.... heheheheh

jadi nak panggil pun dah jadi lambat...

hahahaha

--------------
ok, berbalik kepada hal tadi...

sesi ta'aruf.........

bermula dengan saya, kerana saya duduk di sebelah kanan ;-)

nama bla bla bla
belajar di bla bla bla...........

ada soalan?...... ;-)

ermm umor?.... [soalan biasa]

oh [senyum]... umur saya? teka?.... hehehe

22?

24?

25??

ermmmmmm.....

ok umor saya.....

-----------

sudah tahu umor saya berapa, dan dah tahu siapa yang adik dan siapa yang kakak...

tapi saya tetap di panggil "adik" oleh seorang adik yang jauh lebih muda dari saya.... hairan????

kalo dia tak panggil adik, dia akan panggil saya dengan nama saya sahaja...

kenapa? adakah dia rasa segan + rasa sepertinya saya ni.... entah laaa

dah beberapa kali saya cakap, saya ni kakak, okey....

sehinggalah saya pulang ke sekolah.... dia tetap panggil saya dengan adik atau nama sahaja...

sabau je laaaaaaa.....

again??? ADIK...... hadey...

rasa kekok pabila dipanggil "adik" oleh seorang adik yang berumur jauh lebih muda dari saya... ya muda 6 tahun dari saya....

hadey...

No comments:

Post a Comment