Saturday 5 December 2015

Travelog di Bumi NAD - airport

31 Dis 2004 (malam)... .
Berkumpul di airport Medan untuk pulang ke tanahair terchenta Malaysia... Tunggu dan tunggu kerana banyak pesawat yang mahu mendapat..jadi pesawan TUDM yang mahu bawa kami pulang tidak dibenarkan untuk turun ke landasan... Sudah beberapa malam kami ke airport dan pulang semula ke penempatan sementara kami di rumah kakitangan konsulat general Malaysia di Medan.. Alhamdulillah tarikh ini kami dapat pulang... Dan kami sampai di Malaysia pada malam tahun baru...
.

Saya ingat lagi, seorang Bro TUDM pesan semasa mahu menuruni pesawat, katanya jangan lupa tau hampa senyum dan baiki tudung bagi lawa-lawa nanti banyak kamera akan fokus kat hampa... Hehehehe (kami semua gelak)... Tak sempat bergambar dengan abang-abang TUDM, Kodak dah habes ketika itu... Tak da gambar kenangan dengan mereka...moga Allah membalas jasa baik mereka dan diterima di sisiNya segala amalan mereka.
.

Ya... Bila saja pintu pesawat dibuka (dengan bilangan 1 2 3 oleh abang-abang TUDM)... Maka prak..prak...prak.. Bunyi kamere dan cahaya yang menyilau mata... Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Alhamdulillahi rabbil 'aalamin... Alhamdulillah 'ala kulli hal.
.

Bergambar kenangan di airport Medan.. sebelum berangkat pulang ke tanahair

No comments:

Post a Comment