Saturday 5 December 2015

travelog di Bumi NAD - ke Medan

Turun ke Medan dua dalam satu...
Pertama: untuk memperbaharui passport, dan yang kedua: berjumpa dan suaikenal dengan pelajar dari Kedah serta menguruskan zakat untuk mereka...
.

Masa free... Keluar jalan-jalan ke Bandar Medan... Pergi zoo bersama sahabat-sahabat saya yang comel dan baik hati ni... Di sini saya diberi tempat penginapan di rumah mereka...

.

Mula berkenalan dengan mereka ketika program BTN yang diadakan di Medan... Hahahaha saya salah seorang peserta yang banyak ponteng, terutama tazkirah subuh dan maghrib... Mula tu hadir juga dengar tazkirah maghrib yang dibentangkan oleh.......(dot dot dot)... Dan saya tak dapat tangkap apa sebenarnya yang hendak disampaikan...cuba untuk hadam, tapi tetap tak boleh... Lalu kami (peserta yang baik) masuk dewan paling awal.. jalan masuk dan pilih tempat yang best untuk duduk. Lihat di luar.. oh ada makanan.. sehari enam kali makan.. makan dan makan...

Dalam dewan; bila penceramah cakap...dengar sekejap, kemudian masukkan earphone kat telinga dan layan lagu... tak semua saya buat macam tu.. saya akan dengar apa yang mereka sampaikan..kalo saya rasa macam dah entah apa yang dimerepeknya, saya masuklah earphone tersebut ke lubang telinga saya.. terima kasih Kak Sobehah bagi kongsi earphone ni.. kita layan lagu sama-sama...

pesanan: Tolong jangan ikut perbuatan ini...


Bersama sahabat yang belajar di IAIN Medan; Yati, Azyati, Musliawati, dan Shakirah

*baju yang saya pakai ni, dibawa tsunami... Dan baju pertama saya design sendiri

No comments:

Post a Comment