Saturday 26 October 2013

4 hari lepas mak called.

Mak: Kakcik ni ada kawan-kawan kakcik kat sini...

Aku: Mak kat Sg. Limau ka?

Mak: ya... Mak kat sini... ni depa ni dari Wangsa maju, Setiawangsa...depa kenai kakcik.

Aku: (Siapakah mereka)...serius aku tak ingat... Mak pun sebut la nama mereka satu persatu... ya nama-nama itu sangat familiar dengan aku, tapi bayangan mereka memang tak ingat... maaf laa kawan-kawan.. dan Maka bagi aku bercakap dengan salah seorang dari mereka... sembang-sembang....

Solehah: Akak... masih ingat saya?

Aku: ya...ya.. (dalam keadaan blur...)

Solehah: tu laa masa mula nampak mak akak, tapi tak berani nak tegur takut tersalah orang... muka akak macam mak akak.... kami sembang antara kami... ya ni mak akak... alaaa kak .... dulu yang keja dengan YB..... dan dia jadi PA kepada YB .........

--------
Aku....masalah yang aku selalu hadapi.... kadang tu aku ini jenis yang lambat nak ingat wajah orang... dan masa aku keja dulu...aku tak suka ke depan... aku lebih suka (low profile) tak suka kalau orang kenal aku... kalau berurusan bay email dan phone aku tak kisah ;-).... ya memang ramai la jugak yang mengenali aku..tapi aku dah lama tak turun dan banyak yang aku lupa wajah-wajah mereka yang sama-sama kita bekerja ...

apa-apa pun moga Allah memberkati hidup kalian semua, dan dipermudahkan segala urusan dan sentiasa dalam keredhaanNya... itu dua aku untuk kalian yang sentiasa mengenali aku...

-------
pernah aku ditegur oleh seorang kakak (boleh ke aku panggil kakak? ;-) ) wartawan.....
dia yang tarik aku semasa aku sedang berjalan, serius masa tu aku jadi blur...
eh sapa yang tarik ni... hahahaha...

dia yang memperkenalkan diri sebagai wartawan bernama...

aku diketika itu masih blur... tapi buat-buat ingat...

dan sembang... ya Alhamdulillah aku ingat...

katanya... kenapa dah lama tak kontek akak....

walaupun awak dah tak keja di bahagaian yang macam ni... kita kena la selalu kontek...

ukhuwah....

ya insha Allah akak, saya akan kontek akak...


ya dah lama aku tak kontek kenalan wartawan-wartawan... di antaranya:

chen fei TV3,

Bernama,

Sinar,

Majalah Wanita, Nur

dan ada beberapa lagi...

Moga Allah memelihara kalian...


No comments:

Post a Comment