Tuesday 22 October 2013

Kawan
classmate
kenalan....

Aku suka p tempat yang orang tak kenal aku
dan aku dapat banyak kenal orang + menambah kenalan baru ;-)

di sekolah....
aku akan tegur kalo terjumpa kawan-kawan
terutama classmate ;-)
just say salam dan tanya kabar...

aku terserempak dengan seorang classmate 
bagi salam & senyum... 
ek??.... oh mungkin dia tak perasan kot...
beberapa kali kalo terjumpa dia aku akan bagi salam, dan aku buat seperti kawan-kawan yang lain...

pernah aku terserempak dengan kawan-kawan yang lain dan ada dia...
sembang + tanya kabar masing2... tapi apa yang aku cakap memang dia layan dan tak layan je..
aku ok ja.... 

lelama terfikir jugak...
apa aku ni terlalu annoying??? 
muhasabah.... muhasabah....

pernah 2 subjek aku sekelas dengannya...
dan pernah aku duduk bersebelahan dengannya...
aku tanya something dan dia tak jawab + tak layan... kawan2 yang lain dia ok plak...
ok tak pa...

one day....
aku ada join usrah...
p dengan kawan2 aku yang lain...

di sana ada dia...
nampak dia macam nak mengelak...
aku buat biasa je... (dasar muka tak tahu malu hehehe)

time makan...
dia: eh aku nak dessert tu... sedap

[dessert tersebut ada dekat dengan aku....ada dua jenis...]

aku: nak yang mana?...

dia: aku nak desser tu... hi Ina, kau tolong amek dessert tu bagi aku..

aku: ek???... [yang dipanggil Ina tu duduk jauh dari deseert... kalo ina nak amek kena pusing mai dekat dengan aku....]

aku: oke.... sambung makan dengan happy ;-)

time ta'aruf.....

masha Allah...habat2 nya diaorang ni... dan Alhamdulillah Allah pertemukan aku dengan mereka dan dapat mengenali mereka...

tiba giliran aku.... aku perkenalkan diri aku bla bla bla bla..... pengalaman keja..... saya tak banyak pengalaman... tapi saya pernah bekerja di ***** dengan ****** bla bla bla.....

masa nak balik...

tetiba.......

dia: eh akak.... akak datang dengan sapa?... ni nak balik dengan sapa?.... lama ek kita tak jumpa....

aku: ??????? [adakah sebab aku bagitau aku dulu penah bekeja di **** .........]
ish... tak baik buruk sangka..... jaga hati jaga.... ;-)


after tu.... kalo dia terserempak dengan aku dia akan tegur aku dulu... kadang tu aku tak perasan itu dia... ya jalan mana nak tengok rata2...

cuma ada rasa sedikit menyesal plak... terbagitau pengalaman keja tu....

so..... moralnya berkawanlah dan bersahabatlah dengan apa adanya kawan kita itu... jangan memilih siapa latar belakangnya.... oh kerana dia ada nama atau dia banyak kenal dengan orang yang berpengaruh baru kita nak berkawan.... oh!!!!


bukan saya.... hehehe mungkin aku ni jenis tak kesah kot....

apa-apa pun mungkin ada hikmahnya...

chai yok!!!!

No comments:

Post a Comment