Tuesday 23 September 2014

speechless

sekadar luahan

sudah lama kami tak berhubung bertanya kabar...
ya.. ku tahu dia sudah berkahwin...

.........................

setiap kawanku kalo mereka dah kawen, 
aku tidak akan kontek mereka.. ya dunia mereka sudah berubah, banyak perkara yang sedang mereka belajar... belajar untuk memahami pasangan dan juga keluarga kedua belah pihak...

.................................

dua minggu lepas, kawanku datang....ke bilik ku ini ;-)

oh lamanya.....

jumpa dan tanya kabar

Alhamdulillah aku tengok dia bahagia... moga terus bahagia hingga ke jannah.. itu doa aku tuk mereka dan juga tuk kawan2 aku yang lain 

****************

tetiba...

kawan: ko dah ada orang belum?

aku: belum... kenapa?... [bukan ke dia ni dah tahu aku memang takda sapa2 lagi...dan buat masa sekarang aku hanya fokus keja sekolah yang kena fikir dan taip semua dari ZERO]

kawan: ko tak minta tolong orang carikan tuk ko ke?

aku: tak 

kawan: hei... ko kena... ko jangan malu untuk minta tolong orang carikan tau...

[dalam hati] ya tenkiu tolong risaukan aku... dan kenapa ko tak carikan tuk aku?

dan kawan aku sambung lagi...
ko tak boleh malu.. ko kena bagitau kat orang dan minta orang tolong carikan tuk ko... umor ko yang macam ni, susah tau lelaki nak terima... ko tak boleh malu, kena cari orang yang boleh ko bagitau dan minta tolong carikan tuk ko.. umo ko ni dan meningkat, susah lelaki nak terima kalo ko malu nak bersuara... aku ni lain laaa.. kebetulan kawan aku yang tolong kirakan tuk aku...

seriously speechless  [dalam hati] okey!!!!... sebenarnya apa motif engko ni?....terus hilang untuk berkata2... kenapa? 

aku: okey...[hanya itu sahaja yang mampu aku jawab].... sebab terkejut dengan ayat yang dia bagi... 

.................

lepas tetamu pulang... terus tak boleh nak sambung buat keja sekolah... 

aku bukan memikirkan sangat kata2nya itu... tetapi aku seolah2 tidak mengenali siapa kawanku itu...

....................

oh!! mungkin aku kot terlebih sensitif sebab dalam kepala dok fikir keja sekolah yang....

Allahul musta'an, moga Allah permudahkan segala urusanku...

No comments:

Post a Comment