Sunday 2 November 2014

keja

jumaat lepas

31 Disember 2014

sampai department awal (sebelum ni awal jugak), ada program PG.. saya hanya committee biasa je, membantu apa yang patut....

sampai di department, eh! ada ustaz.. hehehehe

terus bagitau Ustaz tentang program pagi ni... Ustaz sangat menyokong + menggalakkan program ini dibuat, kalo boleh setiap minggu...

Ustaz: hah! buat apa lagi, p la sana cepat.. program macam ni sangat bagus.. kalo boleh adakan selalu.. buat setiap minggu..

kami: Ustaz, kitaorang buat setiap bulan..

Ustaz: ish, kenapa buat setiap bulan, buat setiap minggu laaa...

kami: huhuhuhu (senyum je laaa)....

****************
bagi kawan aku p dewan dulu, sebab aku ada benda yang nak setel kat department.. keja le apa lagi...

dah setel..............

tetiba, Ustaz minta tolong sku tuk post kan 1 dokumen kat institut terjemahan... kata Ustaz, kalo boleh hari ni dan buat post laju tau... aku mengiyakan je....kata Ustaz, ini penting.. p hantar lepas habes program...ermm kalo lepas habes program bermakna lepas jumaat le... tapi nak sampai hari ni jugak...

dan ustaz bagi kat aku dokumen dan note 50 hengget... ek!!! terkejut la jugak.. dalam kepala aku ingat 10 hengget... past laju je kan....

Ustaz: nak duit ni, buat post laju ya

aku: eh! ustaz, awat besaq sangat duit ni?...

Ustaz: p post dokument tu, duit lebih tu amek buat la apa pun, makan2...

*******************
aku p post dokument tu... post laju dengan pos express sama je tak dak bezanya... memandang tadi ustaz ada kata post tu nanti depa ada bagi sampulkan.. so bubuh ja dalam sampul tu... hehehe pos express rupanya yang Ustaz nak...

okey, pos express harga 4 hengget 5 kupang.. so banyak kot baki duit yang ustaz bagi....

plan macam nak beli gula2 tuk bagi kat peserta program, tapi rasa tak best plak...

*****************

esok, p bagi balik laa duit baki yang banyak tu...

*************
ada laa beberapa kali ustaz bagi duit kat aku.... tetiba ada note 10 hengget atau 20 hengget kat atas meja.... aku pun tak kesah, ada jugak beberapa kali aku beli jus kat ustaz dan kakak kat department tu, sebab diaorang tak kesah, jadi aku pun tak kesah laaaaaaaa... moga Allah pelihara kami dalam redha Nya.. amen.

moga Allah tambahkan lagi rezeki kat Ustaz sekeluarga, diberi rezeki kesihatan, harta yang halal lagi berkat, dan kejayaan di dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment